Nepravidelná alebo bolestivá menštruácia

Bezproblémový menštruačný cyklus je niečo, čo mnoho žien vôbec nepozná. Každý mesiac zažívajú neznesiteľné bolesti, opuchnuté prsia, silné krvácanie a nepríjemné akné. Takýto náročný PMS však nie je normálny. Menštruácia by mala prísť a odísť, bez akýchkoľvek prejavov. Žiadne predmenštruačné špinenie, žiadne bolesti ani emocionálna podráždenosť.

Pozrite sa na pečeň pri PMS

Nepríjemné pocity napätia, bolesti v podbrušku alebo neprimeraná podráždenosť sú výsledkom tzv. zúženia pečeňovej qi. To môže nastať z mnohých dôvodov. Začiatok je v "hlave". V nastavení mysle, čo musíme a čo nesmieme robiť, v posudzovaní toho, čo je správne a čo nie, či sme dostatočne dobrí atď. Pečeň tiež neznáša akékoľvek potláčanie emócií. Ak sa k tomu pridá nevhodná strava s príliš veľkým množstvom cukru, toxická kozmetika a dokonca aj alkohol, fyzické prejavy na seba nenechajú dlho čakať. Problematická menštruácia je jedným z najčastejších prejavov u žien, ale môže sa vyskytnúť aj tlak v dolnej časti chrbta, tráviace problémy, nočné budenie, pálenie alebo slzenie očí atď.
Bolestivá a nepravidelná menštruácia

Drmek ako účinný spojenec

Drieň je bylina, ktorá je jedným z dôležitých spojencov pri riešení porúch menštruačného cyklu a predmenštruačných problémov, ktorých príčina je v pečeni. Upokojuje ich a rozptyľuje ich trpkosť. Často dokáže upraviť menštruáciu sám o sebe, bez pridania iných bylín.
Podľa čínskej medicíny sú všetky hormóny produkované obličkovou esenciou, uložené v dráhe pečene a odtiaľ putujú krvou po tele na miesta svojho pôsobenia. Možno to znie trochu poeticky, ale táto veta pomáha pochopiť účinky ďumbiera. Má štipľavú a horkú povahu, čím usmerňuje pečeň a rozptyľuje stiesňujúcu depresiu pečeňovej qi, ktorá ovplyvňuje dráhy ren mai a chong mai. Medzi príznaky potom patria bolesti počas menštruácie, oneskorená menštruácia, predmenštruačné opuchy prsníkov, ovulačné bolesti alebo plačlivosť a podráždenosť. Tam, kde dochádza k stagnácii pečeňovej qi, dochádza ku koncentrácii tepla, ktoré má tendenciu stúpať. To je dôvod, prečo sa u niektorých žien pred menštruáciou objavuje akné a migréna a prečosa pri opiseúčinku Bubeníka opisuje aj to, že pomáha pri akné. Nepomáha však "na akné", má len zostupný účinok a uvoľňuje pečeňovú dráhu, ktorej zablokovanie je príčinou akné pred menštruáciou.

Drmek a liečba neplodnosti

O drmku sa často hovorí v súvislosti s neplodnosťou. Jeho "relaxačný" účinok upokojuje psychiku a zo západného pohľadu by sa dalo povedať, že pôsobí na os hypotalamus-hypofýza- vaječníky. Zlepšuje teda hormonálnu rovnováhu a vyrovnáva prípadné výkyvy. Výborná je kombinácia so ženšenom.

Z našej ponuky